Kaikoura
19 december 2009 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland
We zijn inmiddels in Kaikoura gearriveerd en dit plaatsje staat in het teken van walvissen! Er is hier een hete en koude zeestroming en een zeer diepe (2000 meter!!) zee nabij de kust, die de walvissen erg leuk vinden! Vandaag zijn ik (José) en Tom op whale watch geweest! Tess mocht helaas niet mee omdat je minimaal 3 jaar oud moet zijn. En ja, we hebben ze gezien hoor! Zelfs twee stuks! Het was echt spectaculair hoe je de grote beesten in het water ziet liggen en daarna dan de zee in ziet duiken met hun mooie staart (zie ook de foto´s). En als toetje kwamen we op de terugweg een dolfijnen ´familie´ tegen die met onze boot mee zwom. Er waren wel zo´n 300 Husky dolfijnen te zien!!! Een feest om naar te kijken hoe ze telkens weer de zee uitdoken en er weer in doken. Erg gaaf!! En nu de kinderen onder de douche (het is hier nabij het springkussen nogal zanderig) en dan weer lekker slapen. Morgen rijden we weer een stukje terug naar Picton ( waar we met de boot aankwamen) om vervolgens via het Abel Tasman National Park af te dalen via de Westkust naar het zuidpuntje van het Zuidereiland.

Erg leuk om te lezen hoe leuk en mooi jullie het daar hebben.
Intussen gaan bij ons de zaken gewoon door.
Geniet ervan!
Ik wens jullie een fijne verdere vakantie en goede feestdagen (waarvan ik niet weet of jullie dat daar ook zo zullen ervaren als je in Nederland zou doen).
We hebben een paar flessen wijn uit de kerstpakketten voor je achtergehouden Michel.
Groetjes en geniet ervan,
Benno
Wat een ontzettende mooie/fantastische tijd maken jullie mee. Ik vind het altijd weer leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken en de foto's er ook nog bij, het is een compleet reisverslag.
Hier sneeuwt het en dat is prachtig om te zien als je binnen zit maar buiten heeft het al voor de nodige files gezorgd en tot ongelukken geleid.
Wij hebben nu ook lekker 2 weken vakantie, weliswaar met sneeuw en geen zon maar wel lekker vrij.
Fijne vakantie nog.
Groetjes,
Sylvia
Wat een genot om jullie reisverslag te lezen en wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie allemaal zo genieten. Moet een heerlijk gevoel zijn! We genieten een beetje mee door middel van het lezen van jullie verhalen en het bekijken van de foto's. Wat een verschil met ons leven hier in Zuid-Spanje of het leven in het besneeuwde NL. Overigens hopen wij - gezien de weersomstandigheden in Paises Bajos - woensdag (23/12) op het vliegtuig te stappen naar Rotterdam ten einde de volgende dag af te reizen naar Antwerpen om aldaar de Kerstdagen met vrienden door te brengen. Zoals gebruikelijk hebben we met Oud & Nieuw ons niet te versmaden galafeest in de grotten in Zuid Limburg, vergezeld met enkele overnachtingen in ons favoriete kasteel. Gelukkig hebben we dus ook nog iets leuks in het verschiet. Als het een beetje meezit, vertrekt Joop daarna (medio januari) voor een skivakantie met een vriend en daarna nog even lekker skieen in onze eigen Sierra Nevada. Plannen genoeg!!!
Rest ons niets anders dan jullie heerlijke feestdagen toe te wensen oftewel Felices Fiestas con mucho cariño, besos y un embrazo xxx
Ik geniet, bijna, zoveel als jullie van deze reis: alle dagen kijk ik uit naar jullie verslag, en naar weer nieuwe prachtige foto's. Wat een land toch ! Staat uiteraard ook op mijn verlanglijstje, maar dat kon je wel vermoeden zeker.
José, net 6 jaar geleden hebben we mekaar ontmoet op onze prachtige reis door Zuid Amerika: kerstmis in Pucon, Chili en nieuwjaar in de hut in het park Los Glaciares in Argentinië. Een onvergetelijke reis toch, en wat hebben we samen toen kilomeeeeeters gestapt en geklommen en die geweldige natuur!
Die geweldige natuur zullen julllie nu ook wel ontmoeten: geniet ervan, nu samen met jullie mooie gezinnetje.
Alvast warme kerstdagen gewenst en een zonnige overgang van oud naar nieuw !
Heel veel groeten vanuit een ondergesneeuwd Turnhout